Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    איך מתמודדים עם שוכר שלא מפנה דירה?

    בעלי דירה נתקלים לא פעם בדייר שמסרב להתפנות גם לאחר תום חוזה השכירות. רבים מהם, מבקשים להרחיק באופן מיידי את השוכר שהשתלט על השטח שבבעלותם, אך נתקלים אל מול חומת הגבלות שהטיל המחוקק.

    בעלי הדירה נותרים אל מול שוקת שבורה, כאשר מצד אחד הם נשארים ללא דמי השכירות ומהצד השני נמנעת מהם האפשרות לפנות את השוכר בעצמם, וכך הם נותרים גם ללא הדירה שבבעלותם. נשאלת השאלה, כיצד מתמודדים עם שוכר שלא מפנה דירה?

    תוכן עניינים

    האם ניתן לפנות שוכר בכוח מהדירה?

    לא ניתן לפנות שוכר מהדירה בכוח. חוק המקרקעין אמנם מתיר לבעל נכס להשתמש בכוח סביר, אך רק כנגד מסיג גבול שלא כדין, בתוך 30 יום. דייר שלא פינה את הדירה במועד, אינו נחשב למסיג גבול שלא כדין, ולא ניתן להפעיל כנגדו אמצעי כוח במטרה לפנותו. אמצעי כוח יחשב גם הטלת אמצעי לחץ שונים לצורך פינוי השוכר, כמו החלפת המנעול, פינוי חפציו מהדירה, ניתוק תשתיות חיוניות כגון חשמל ומים וכו'.

    חשוב לדעת כי סעיף בהסכם השכירות שיקבע כי השוכר הופך לפולש לאחר מועד פינוי המושכר, אינו חוקי. בית המשפט כבר קבע בעבר כי פינוי בכוח של שוכר הוא עבירה פלילית, ולא ניתן להתנות על כך באמצעות הסכם שכירות. הדרך היחידה לפנות שוכר סרבן מהדירה, באופן חוקי, היא באמצעות הליך משפטי.

    איך לפנות שוכר שמסרב להתפנות מהדירה?

    מימוש ביטחונות לפיצוי במקרה של סירוב להתפנות

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ראשית מומלץ לקבוע כבר בהסכם השכירות, ובטרם כניסת הדייר לדירה, כי השוכר יפקיד בידי בעל הדירה ביטחונות מספקים, אותם יפדה בעל הדירה במקרה שהשוכר יסרב להתפנות בתום הסכם השכירות, או במקרה של הפרה יסודית של ההסכם. חשוב לקבוע בהסכם השכירות את התנאים שיחשבו להפרה יסודית של תנאי חוזה השכירות, ובגינם בעל הדירה יוכל לבקש לסיים את חוזה השכירות באופן מיידי, למשל במקרה של הפסקת תשלומי השכירות.

      מימוש הביטחונות עשוי להפעיל לחץ על השוכר לפנות את הדירה באופן חוקי, מבלי לסכן את בעל הדירה. כמו כן מימוש הביטחונות יכסה את הנזק הכלכלי שנגרם לבעל הדירה, עד לפינוי השוכר בהליך המשפטי.

      תביעה לפינוי מושכר

      הדרך לפנות שוכר היא באמצעות הליך משפטי לפינוי מושכר. הליך זה הוא הליך מזורז ומהיר לפינוי השוכר מהדירה. לרוב ההליך מסתיים תוך 60-75 ימים ממועד הגשת התביעה, ולעיתים אף פחות מכך. מטרת ההליך היא דיון מהיר ומניעת נזקים נוספים למשכיר הדירה, ולכן ההליך אינו כולל תביעת חובות כספיים, אותם יש להגיש בנפרד.

      איך מתמודדים עם שוכר שלא מפנה דירה בניגוד לצו בית משפט?

      במקרה שניתן צו בית משפט לפינוי השוכר מהדירה, והשוכר ממשיך לעמוד על סירובו להתפנות, הכתובת היא הוצאה לפועל, שהם הגוף האחראי על ביצוע פסק הדין.

      על מנת להגיש בקשה לפינוי השוכר מהדירה להוצאה לפועל, על בעל הדירה למלא טופס "מתן הוראה לפינוי מושכר בהתאם לפסק דין", לצרף אליו את פסק הדין שניתן לפינוי המושכר ואישור מסירה לפיו האזהרה והודעת הפינוי נמסרו לשוכר, ולהגישם ללשכת ההוצאה לפועל.

      איך להתמודד עם הנזקים הכלכליים של שוכר שלא מפנה דירה?

      ראשית כאמור יש לפדות את הביטחונות שהפקיד השוכר בידיכם, הפקדת הביטחונות יאפשר לכם "מרווח נשימה", בזמן שהשוכר מתגורר בביתכם, בניגוד להסכמתכם.

      בנוסף, הדרך להתמודד עם נזקים כלכליים של שוכר שלא מפנה דירה היא באמצעות תביעת נזיקין נפרדת. בתביעת הנזיקין יש לפרט את כל הנזקים שנגרמו לבעל הדירה עקב אי פינוי המושכר, כגון תשלומי שכר הדירה שלא שולמו, תשלומי חשבונות הבית שלא שולמו, וכל נזק אחר שנגרם לבעל הדירה בעקבות סירוב השוכר לפנות את הדירה.

      פינוי השוכר באמצעות צו בית משפט בלבד

      בשורה התחתונה, שוכר שלא מפנה דירה יוצר בעיה אקוטית לבעל הדירה שלא מקבל תשלומים עבור הנכס, אך מנוע מלפנות את השוכר מהדירה ובכך אינו יכול לקבל תשלומים עבורה מאף גורם אחר.

      חשוב להתמודד עם הקשיים המיידים שנוצרו תוך גילוי סבלנות והימנעות מכל פעולה עצמאית לא חוקית לפינוי השוכר. במקום זאת החלו במימוש הביטחונות שבידיכם ופנו באופן מיידי לבית המשפט בתביעה לפינוי מושכר.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף