Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    פינוי שוכר נכה שלא משלם (מדריך משפטי)

    החלטת להשכיר את הנכס שלך – בחרת שוכרים לטעמך, ערכת הסכם שכירות מקצועי ויסודי (באמצעות עורך דין כמובן) וחשבת שההסכם מבטיח את התנהלות השוכר כלפיך בכל תקופת השכירות ואף בסיומה ואתה למעשה "מכוסה" מכל הבחינות.

    אך אבוי, השוכר מפר את ההסכם באופן יסודי או שההסכם הסתיים ועדיין השוכר מסרב להתפנות – מה עושים? ויותר מכך, מה עושים כאשר השוכר הינו נכה? האם זכאי ל"הנחות" כלשהן בבתי המשפט בשל נכותו? האם נכותו גוברת על זכות הקניין של בעל הנכס ? התשובה – לא (!).

    תוכן עניינים

    מתי נבקש לפנות שוכר מהנכס שלנו?

    1. אם השוכר מפר את ההסכם בהפרה יסודית – ניתן לקבוע מלכתחילה בהסכם מהי הפרה יסודית, אך ישנן הפרות שיהוו כאלה גם אם לא הוגדרו כך (לא שילם שכירות, חשבונות, גרם נזקים לנכס ועוד).
    2. הסתיימה תקופת השכירות – הגיע מועד סיום השכירות בהתאם להסכם והשוכר מסרב לפנות את הנכס, גם לאחר שקיבל התראה בכתב מהמשכיר לפנות.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      השוכר נכה – התלבטות המשכיר

      כאשר משכיר בוחר להשכיר נכסו לשוכר שהינו נכה (בשיעור נכות כזה או אחר), או לאדם בעל צרכים מיוחדים או אפילו לאדם באמצעות צד שלישי (אפוטרופוס של אותו אדם), הרי שבעת שעולה הצורך להגיש תביעת פינוי כנגדו ככל שעולה, עומד הוא בפני שתי דילמות עיקריות:

      1. האם קיימות הקלות כלשהן לנכה מבחינה משפטית – האם תביעת הפינוי תתנהל כנגד הנכה באופן הרגיל, האם בתי המשפט נותנים את אותו היחס לנתבע שהינו נכה, או האם האינטרסים של הנכה יהיו בעדיפות על פני אלה של המשכיר.
      2. הדילמה האנושית הטבעית – על פי רוב, לא ימהר משכיר להגיש תביעת פינוי מושכר כנגד שוכר נכה וינסה לפתור את העניין בנועם עוד בטרם יגרור את אותו נכה להליך משפטי ועד אשר לא תיוותר בפניו הברירה.

      בפועל – תביעת לפינוי שוכר נכה זהה (!) לתביעת פינוי של כל שוכר אחר

      החוק לא מעניק כל הקלה לשוכר נכה סורר שמפר את הסכם השכירות באופן המצדיק פינוי מן הנכס או לכזה אשר מסרב להתפנות אף בתום תקופת השכירות וכפי ש"אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש" הרי שאף נכות או מוגבלות אינה פוטרת מעונש..

      לכן המשכיר יכול לפעול כנגד אותו שוכר נכה בדיוק באותו האופן שהיה פועל כנגד שוכר שאינו נכה, אם בתביעת פינוי רגילה או מהירה לפי בחירת ורצון המשכיר:

      1. תביעה לפינוי מושכר מהירה – הליך מהיר שהחוק מאפשר לנקוט לפינוי שוכר שנמשך בין 60 ל – 90 ימים באופן כללי, כאשר בתביעה זו לא ניתן לכלול סעדים כספיים כנגד השוכר.
      2. תביעה לפינוי מושכר רגילה – אם בהליך רגיל ואם בהליך מקוצר (אם קיים הסכם שכירות) ופה ניתן לתבוע גם הליך של פינוי וגם את הכספים שאותו שוכר נותר חייב למשכיר (דמי שכירות, הוצאות, החזר עלויות בגין תיקונים של נזקי השוכר שנאלץ המשכיר לבצע ועוד).

      ה"הקלה" היחידה – מעט יותר זמן בצו הפינוי

      כאמור, בתי המשפט ינהגו באותו האופן בדיוק כלפי שוכר נכה שהפר הסכם ופגע בקניינו של בעל נכס ולא יחסכו שבטם מהשוכר הנכה רק בשל נכותו.

      אך בנסיבות מסוימות ייתכן שבתי המשפט יעניקו זמן ארוך יותר במסגרת צו הפינוי לשוכר הנכה לפנות את הנכס, אם נוכחו לדעת שיזדקק לזמן רב יותר בשל נכותו או בשל מגבלותיו.

      שוויון לבעלי מוגבלויות? גם בחובות. נכה אינו יכול לעשות שימוש ציני בנכותו על מנת לפגוע בזכויות מהותיות של בעלי נכס ואם יעשה כן, כדאי שיידע שהדין נותן אותו אותו היחס לכל בעלי הדין והמשכיר יקבל את יומו כראוי בבית המשפט אף אל מול שוכר נכה.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף