Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    שוכר לא מתפנה

    תוכן עניינים

    שוכר לא מתפנה – הקדמה

    מה ניתן לעשות כאשר שוכר לא מתפנה מהנכס המושכר בתום חוזה השכירות? אילו דרכים עומדות בפני בעל נכס בעומדו בפני שוכר המסרב להתפנות?

    ייאמר כבר בתחילה, כי האפשרויות העומדות בפני בעלי הנכסים לא רבות הן, ובכל אחת מהן יש טעם לפגם. משכך, ועד לתיקון דרמטי של המצב החוקי, מוצאים עצמם בעלי נכסים רבים, נתונים לחסדיהם וגחמותיהם של שוכרים המסרבים להתפנות מנכס לא להם, בבחינת מסיגי גבול, הנהנים מאוזלת ידה של המערכת המשפטית ומסעיפי החוק המגנים עליהם מפני תסכולו של המשכיר (שהכוונה היא כמובן, לאיסור על עשיית דין עצמי, לצורך פינוי שוכר לא מתפנה).

    האפשרות החוקית העומדת בפני בעל נכס, לפינוי שוכר לא מתפנה מנכס מושכר, היא לפנות בתביעת פינוי לבית המשפט המוסמך. עד כמה שהדבר מתסכל ולעיתים מתיש, זוהי דרך המלך לפינוי שוכר לא מתפנה ממושכר.

    עם זאת, לאחרונה שונה המצב המשפטי לטובת בעלי הנכסים, וכיום, לאור שינוי חקיקתי מבורך, ניתן להגיש תביעה לפינוי מושכר שתתברר בתוך 60 ימים מיום הגשת כתב התביעה.

    אולם, בזאת לא מגיעה הסאגה לסופה המיוחל. לאחר קבלת פסק דין לפינוי שוכר ממושכר, עדיין נשאר הליך הפינוי עצמו, ולשם כך, על בעל הנכס לפנות, לשם מימוש פסק הדין, ללשכת ההוצאה לפועל. הליך נוסף המעקב את הפינוי המיוחל.

    מכאן שעל אף העובדה ששינוי התקנות מהותי ומבורך, ויש בו כדי לקצר באופן ניכר את ההליכים לפינוי שוכר, עדיין, אין הוא מהיר דיו עבור בעלי הנכסים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שוכר לא מתפנה – האפשרות החוקית לפנותו

      ביוזמת שר המשפטים דאז, פרופ' דניאל פרידמן, הוספו תקנות לסדר הדין האזרחי, העוסקות בפינוי שוכר לא מתפנה. התקנות מאפשרות ניהול הליך משפטי מזורז לפינוי שוכר מדירה.

      הצורך בתקנות אלו נבע בעקבות רעה חולה שפשטה בחברה, במסגרתה שוכרי דירות מסרבים להתפנות מהנכס המושכר ומתבצרים בתוך בית לא להם, מתוך ידיעה ברורה שהחוק עומד לצידם, בהיותו אוסר על בעלי נכסים לעשות דין עצמי ולפנות את השוכרים הפולשים, באמצעים פיזיים, ומתוך ידיעה שפנייה לערכאות משפטיות בתביעת פינוי לוקחת חודשים רבים, במהלכם מוסיפים הם ליהנות ממגורים חינם אין כסף, ומהקפאת המצב הנוכחי לטובתם.

      כך נוצר מצב אבסורדי, לפיו בעלי הנכסים עומדים חסרי אונים, אל מול השוכרים העושים בנכס השכור כבשלהם.

      התקנות החדשות קובעות כי תביעות לפינוי מושכר יתבררו במסגרת הליך מזורז בן 60 ימים (מיום הגשת כתב התביעה לפינוי), אשר בסופו, ככל הנראה, יינתן פסק דין לפינוי המושכר.

      בהקשר זה יש לומר, כי בתביעה לפינוי שוכר לא מתפנה מדירה, במסגרת המסלול המהיר, לא ניתן לכלול סעדים נוספים כגון פיצויים, המאריכים, מטבע הדברים, את ההליכים המשפטיים בתיק, ולכן, תביעות שאינן נוגעות לפינוי המושכר, ידונו במסגרת הליך נפרד, כתביעה משפטית רגילה.

      תביעות לפינוי מושכר יתבררו במסגרת הליך מזורז בן 60 ימים, אשר בסופו, ככל הנראה, יינתן פסק דין לפינוי המושכרהמצב המשפטי ערב שינוי התקנות

      יש לדעת, כי בעבר, הלא רחוק, כאשר שוכר סירב התפנות מנכס משוכר, על המשכיר היה לפנות בתביעה לערכאה המשפטית המוסמכת בתביעת פינוי. בתביעה זו היה על התובע לכרוך את כל העניינים הכספיים הנובעים מסירוב השוכר להתפנות מהנכס.

      תביעה זו, ככל תביעה, היתה מתנהלת ומתבררת משך חודשים ארוכים, כאשר במקרים רבים היה השוכר עושה שימוש לרעה בהליכים ודוחה את הדיונים בתביעה באמתלות שונות. כך היה נמשך התיק עד אין קץ, כאשר במשך כל הזמן, ממשיך השוכר להתגורר בדירה ולנהוג בה מנהג בעלים.

      המצב החוקי הישן, מלמד על החידוש שהתקנות החדשות טומנות בחובן, בהיותן כלי בידי בעלי הנכסים, מכוחו זכאים הם לפעול, באופן מהיר יחסית, למימוש זכותם הקניינית בדרכים חוקיות.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף