Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    5 דגשים בתביעה לפינוי מושכר

    ישראלים רבים הם אינם הבעלים של הדירות שבהן הם מתגוררים, אלא הם שוכרים אותן.

    לפני שאדם עובר לגור בדירה השכורה, על הבעלים (להלן: "המשכיר") לוודא שמדובר בשוכר שישלם את שכר הדירה ואת יתר התשלומים הקשורים לדירה במועדם, לא יגרום לנזקים בדירה ובאופן כללי לא יפר את תנאי חוזה השכירות. ואולם, על אף שהשוכר מתרשם שבאמת לא מדובר בשוכר בעייתי, לעתים, הוא מגלה בהמשך שהוא התבדה. כדי להתמודד עם בעיה זו, ייתכן שעל השוכר להגיש תביעה לפינוי מושכר. מאמר זה יציג 5 דגשים באשר לתביעה זו.

    תוכן עניינים

    בטרם הגשת התביעה – יש לשלוח לשוכר מכתב התראה

    גם אם השוכר הוא אכן שוכר בעייתי, שלא משלם את התשלומים הקשורים לדירה במועדם או בכלל, גורם לנזקים בדירה וכו', אין להגיש מיד תביעה לפינוי מושכר. המשכיר צריך, קודם כל, להסביר לשוכר, שהמצב הנוכחי בכל הקשור לדירה ולהתנהלותו בה, הוא בעייתי, ולא יכול להימשך.

    ניתן וכדאי לעשות כן באמצעות שליחת מכתב התראה לשוכר בטרם נקיטת הליכים משפטיים. במכתב זה, המשכיר צריך:

    • לציין בפני השוכר את הסיבה לשליחת המכתב
    • להסביר לשוכר מהן דרישותיו ממנו
    • להסביר לשוכר שאם הוא לא ימלא אחר דרישותיו של המשכיר, האחרון ינקוט הליכים משפטיים נגדו.

    רק אם השוכר ממשיך בהתנהגותו הבעייתית גם לאחר שקיבל את המכתב, על המשכיר להגיש נגדו תביעה לפינוי מושכר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מסמכים שיש לצרף לכתב התביעה לפינוי מושכר

      המשכיר לא יכול להסתפק בהגשת תביעה לפינוי מושכר כשלעצמה, כלומר הוא לא יכול רק לציין בכתב התביעה שהוא דורש את פינוי המושכר. עליו לצרף לכתב התביעה מספר מסמכים, והם:

      • חוזה השכירות עליו חתמו המשכיר והשוכר בטרם כניסת האחרון לדירה. צירוף חוזה השכירות אמור להוכיח שהשוכר ידע שישנן פעולות מסוימות שאם יבצע אותן, הוא יפונה מהדירה
      • מכתב ההתראה שהמשכיר שלח לשוכר, בטרם הגיש את התביעה לפינוי מושכר
      • כל מסמך הנוגע לבעלות על הדירה.

      אם המשכיר לא יצרף לכתב התביעה את המסמכים האלו, תביעתו לא תתקבל. כתוצאה מכך, השוכר צפוי להמשיך ולהתגורר בדירה, וככל הנראה לגרום לה לנזקים נוספים, וכן לגרום לנזקים ממוניים למשכיר (למשל, אם השוכר לא משלם את שכר הדירה).

      פינוי מושכר – הליך מהיר וקצר

      לפי סעיף 81(ב) לתקנות סדר הדין האזרחי, תשע"ט-2018 (להלן: "תקסד"א"), השוכר יכול להגיש כתב הגנה רק ב-30 הימים הראשונים שלאחר המצאת כתב התביעה כנגדו. כלומר, אם בית המשפט מקבל את התביעה לפינוי מושכר, יכול המשכיר להירגע ולהיות בטוח שהשוכר יתפנה מהדירה תוך זמן קצר מאוד. בנוסף, הדבר יכול להרתיע את השוכר ולהבין שפינויו מהדירה קרוב מתמיד.

      בנוסף, סעיף 81(ה) לתקסד"א, קובע שעל בית המשפט לקבוע מועד לדיון בתובענה ב-30 הימים הראשונים שלאחר הגשת כתב ההגנה האחרון. כתוצאה מכך, מבין המשכיר שגם אם יגרמו נזקים לדירה, או נזקים ממוניים לו, הם לא יהיו משמעותיים, כי ההליך המשפטי לא יהיה ארוך, והשוכר יפונה מהדירה בקרוב מאוד. כלומר, מהרגע שבו המשכיר מגיש תביעה לפינוי מושכר ועד הרגע שבו ניתן פסק הדין – יכולים לעבור 60 ימים בלבד. רוב ההליכים המשפטיים, נמשכים זמן רב הרבה יותר.

      אם בית המשפט מקבל את התביעה לפינוי מושכר, יכול המשכיר להירגע ולהיות בטוח שהשוכר יתפנה מהדירהמעוניין בסעדים נוספים חוץ מפינוי המושכר? הגש תביעה נפרדת

      לפי סעיף 81(א) לתקסד"א, בתביעה לפינוי מושכר, המשכיר יכול לדרוש רק את פינוי המושכר, ולא יכול לדרוש כל סעד נוסף. יש להבהיר, שאם המשכיר מעוניין בסעדים נוספים, הוא יכול לדרוש אותם, אך לשם כך עליו להגיש תביעה נפרדת לבית המשפט. המשכיר אף יכול, להגיש במקום תביעה לפינוי מושכר, תביעה לפינוי דייר בסדר דין מקוצר. הוא יכול לצרף לתביעה זו כל תביעה אחרת לגבי הדירה, למשל לדרוש פיצויים כספיים עקב הנזקים הממוניים שנגרמו לו כתוצאה מהתנהגות השוכר.

      חשוב להבהיר, שעקב העובדה שבתביעה לפינוי דייר בסדר דין מקוצר ניתן לדרוש כל סעד – הרי שתביעה זו היא מורכבת הרבה יותר מתביעה לפינוי מושכר, וההליך המשפטי שלה ארוך יותר. ואולם, יש לציין שהמשכיר לא צריך לבחור האם להגיש תביעה לפינוי מושכר או תביעה לפינוי דייר בסדר דין מקוצר, אלא הוא יכול להגיש במקביל את שתי התביעות, מבלי שתפגענה אחת בשנייה.

      השוכר ממשיך לסרב להתפנות למרות פסק הדין? ניתן לפתור זאת

      אם התביעה לפינוי מושכר מתקבלת על ידי בית המשפט, אך למרות פסק הדין, השוכר עדיין מסרב להתפנות מהדירה, על המשכיר להגיש בקשה לביצוע פסק הדין ללשכת הוצאה לפועל. לבקשה זו, צריך המשכיר לצרף העתק חתום של פסק הדין, העתק מהודעת פינוי השוכר מהדירה, את פרטי חשבון הבנק שלו או של עורך הדין שלו, וכן את השם, את המען, את מספר תעודת הזהות ואת שם האב של השוכר.

      לאחר מכן, מנהל לשכת ההוצאה לפועל שאליה הוגשה הבקשה, ממציא לשוכר אזהרה שאומרת שהוא צריך להתפנות מהדירה תוך 20 ימים. אם השוכר לא עושה כן, מנהל לשכת ההוצאה לפועל מגיע לדירה במהלך ארבעה-עשר הימים הראשונים שלאחר סיום תקופת האזהרה, מפנה אותה ומוסר אותה לאדם שנקבע בפסק הדין שהוא זכאי לקבל אותה.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף