Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    השוכר לא מתפנה? 5 כללים לפינוי מושכר

    יש לכם דירה ואתם משכירים אותה, הדיירים מתחלפים פעם בכמה זמן ובדרך כלל הכל מתנהל באופן תקין. אבל, לעיתים קורה שיש דייר שמסרב להתפנות גם כשהחוזה הסתיים או שהוא מחליט שלא לשלם דמי שכירות – מה אתם עושים עכשיו? יש כמה דברים שצריך לדעת כדי לשמור על הזכויות שלכם ולהתנהל נכון בסיטואציה הזאת.

    חוזה השכירות הסתיים, נתתם לשוכר התראה מראש אבל כשמגיע הזמן להתפנות, הדייר מסרב לצאת מהדירה. זה הרגע לפנות לחוק ולראות מה אתם כמשכירים יכולים לעשות ובעיקר מה לא, על מנת לא להסתבך עם פעולות מיותרות וגרירת זמן ומשאבים יקרים.

    תוכן עניינים

    מעל הכל, למרות שנקלעתם לסיטואציה לא נעימה, חשוב להבין שהדרך העיקרית והיעילה ביותר לפינוי דייר סרבן היא הדרך המשפטית ולשם כך להלן חמש עצות שיכולים להועיל לכם להשיג את המטרה:

    להגיש תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז

    זהו ההליך המשפטי הנכון לביצוע. כתב התביעה מוגש לבית משפט בצירוף הראיות הרלוונטיות, בחוזה השכירות ותצהיר התומך בעובדות וככל שיש, בחוות דעת משפטית, ומסמך נדרש אחר. על השוכר להגיש כתב הגנה בתוך 30 יום, אליו השוכר יכול לצרף את ראיותיו ותצהיר מטעמו לאחר מכן, בית המשפט יקבע מועד לדיון בתוך כ- 30 יום ממועד כתב ההגנה.

    היתרון של ההליך המשפטי הזה הוא שכולו מתנהל בזמן קצר יחסית, כלומר הדיון נערך במועד שאמור להיקבע בטוב זמנים מוגדר, מסתיים בדרך כלל באותו יום ופסק הדין ניתן גם הוא באותו דיון ולכל היותר לא יאוחר משבועיים אחרי. בסך הכל, ההליך המהיר לא לוקח זמן רב ויכול להסתיים כחודשיים לאחר הגשת התביעה.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      תלונה במשטרה

      מבחינה חוקית, אפשר להגיש תלונה במשטרה כנגד השוכר הסרבן, אך רוב הסיכויים שהמשטרה לא תפנה את השוכר מהדירה מאחר שמדובר בהליך משפטי והיא לא נוטה להתערב בעניינים כאלה אלא אם מדובר בשוכר שמסכן את חיי המשכירים או עלול לגרום נזק לדירה עצמה. בכל מקרה, צריך לדעת שלא מדובר בהליך שיגרום לפינוי של השוכר באופן מיידי.

      לא לבצע פעולות חד צדדיות כמו החלפת מנעול, לפנות את הדייר בכוח או לנתק תשתיות בדירה

      אין ספק שדייר סרבן גורם לנו להרגיש לא נעים, למתחים ולכעס, אבל זה בדיוק הזמן לא לגרום לעצמנו נזק נוסף בכל התהליך הזה. המטרה היא לפנות את הדייר בצורה היעילה ביותר ולכן רצוי שלא להחליף מנעול, לא לבצע פינוי של הדייר בכוח או לנתק את החשמל, המים והגז בדירה. הסיבה היא שחוקית, למשכיר אסור לעשות זאת והוא אף עלול להיות חשוף לתלונות מהמשטרה ותביעות פיצויים של השוכר כנגדו.

      פתיחת תיק בלשכה להוצאה לפועל כנגד השוכר – את זה הייתי מעביר לאחר החלק של תביעה לפינוי מושכר

      אם השוכר לא התפנה וגם לא קיים את צו בית המשפט לפינויו, המשכיר רשאי לפתוח תיק בלשכת ההוצאה לפועל כדי לבצע את פסק הדין של בית המשפט. את הבקשה הזאת ניתן להגיש 15 יום ממתן פסק הדין ויש לצרף אליה העתק של פסק הדין. הפינוי בהוצאה לפועל יבוצא בכוח באמצעות קבלן פינוי מורשה של הוצאה לפועל ובתיאום עם המשטרה שמלווה את הפינוי עם כוח משטרתי.

      חשוב לדעת שבמסגרת התביעה בהליך פינוי מושכר, ניתן לתבוע את השוכר לפנות את הדירה בלבדתביעה נפרדת לתשלום פיצויים, שכר דירה או חשבונות בחובה

      חשוב לדעת שבמסגרת התביעה בהליך פינוי מושכר, ניתן לתבוע את השוכר לפנות את הדירה בלבד. כל מה שקשור לתשלומי שכר דירה שלא שולמו, חשבונות חשמל, מים וגז שהשוכר לא שילם או פיצויים על הנזק שנגרם למשכירים- כל אלה אפשר לתבוע בנפרד בתביעה בהליך רגיל. את התביעה הזו ניתן להגיש במקביל לתביעה לפינוי מושכר או לאחריה, כשיש למשכירים את כל הנתונים לפניהם.

      כאמור, שמירה על הכללים הללו תתרום להליך פינוי השוכר מהדירה ותפחית מהמשכירים את כאב הראש ובזבוז המשאבים שעלולים להיגרם להם. כאמור, היתרון לתביעה לפינוי מושכר הוא שמדובר בתהליך משפטי קצר יחסית ואשר מקנה למשכירים את הכוח לפעול מול השוכר ולהביא לתוצאות מהירות.

      בין אם מדובר בתביעה בהליך מזורז ובין אם מדובר בתביעה נפרדת לתשלום חובות למשכירים, חשוב שהמשכירים יבצעו את התהליך בשיתוף או על ידי עורך דין אשר מכיר את החוק, יודע מה צריך לכלול בתביעה וכיצד ניתן להימנע מטעויות נפוצות או אי נעימויות בכל ההליך כדי להגיע לתוצאה היעילה והטובה ביותר.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף