Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    תביעה לפינוי מושכר – סיכויים ועלויות

    השכרתם את דירתכם, הדברים עברו חלק במשך תקופה ואז החלו בעיות עם הדיירים. למרבה הצער, ישנם מקרים שבהם לא ניתן להגיע להבנה הדדית עם המשכירים.

    אם אתם בצד של המשכירים – חשוב שתדעו שיש מה לעשות בנידון. תביעה לפינוי מושכר, שעוברת בצינורות המשפטיים המקובלים, מאפשרת למשכירים רבים לפנות דיירים לא רצויים. במאמר הבא נסקור את שלבי ההליך, וגם מה העלויות שאתם יכולים לצפות להן בעת התביעה.

    תוכן עניינים

    חוזה דירה הוא חוזה לכל דבר ששני הצדדים צריכים לכבד. ישנם מצבים שבהם דיירים מפרים תנאים שונים בחוזה – מה שנותן לבעלי נכסים את הזכות לפנותם. תביעה לפינוי מושכר היא תביעה שבה בעל נכס תובע משכירים ומבקש מהם לפנות את הנכס שלו. בעוד שדיירים מסוימים מפנים נכסים מרצונם, יש כאלו שמסרבים לעשות זאת. אם זה המצב – מומלץ לנקוט בהליכים משפטיים נגד הדיירים.

    סוגי תביעה לפינוי מושכר

    לפניכם שני סוגי תביעות לפינוי מושכרים שניתן להחיל בישראל:

    1. תביעה לפינוי מושכר בהליך רגיל: תביעה סטנדרטית שבמהלכה ניתן לדרוש מהדיירים לפנות את הדירה וגם לשלם חובות כספיים (אם יש כאלו).
    2. תביעה לפינוי מושכר בהליך מזורז: תביעה שמאפשרת להביא לפינוי זריז של דיירים. התביעה הזו מהירה יותר מתביעה רגילה, ומטרתה העיקרית היא פינוי הדיירים. אולם, אם בוחרים ללכת בדרך הזו, חשוב לדעת שלא ניתן לתבוע את הדיירים על חובות כספיים. כלומר, ניתן רק לדרוש שיפנו את הנכס. אם אתם מעוניינים לתבוע את הדיירים על חובות כנגד הדירה – יש להגיש על כך תביעה נפרדת, בנוסף לתביעה בהליך מזורז.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      שלבי הליך תביעה לפינוי מושכר

      תביעה לפינוי מושכר היא תביעה משפטית לכל דבר. תביעות מהסוג הזה דורשות מעבר בצינורות המקובלים כדי שניתן יהיה לממש את זכויות בעלי הנכסים. חשוב לציין כי מרבית התביעות יהיו בהליך מזורז, ומטה תמצאו את הפירוט עבור הליכים מהסוג הזה:

      פתיחת תיק תביעה

      יש לפתוח תיק תביעה בבית משפט השלום במחוז שבו נמצא הנכס האמור. התשלום עבור פתיחת התיק הוא בגובה של כמה מאות שקלים, וניתן לפתוח את התיק באמצעות עורך דין לפינוי שוכר לאחר הגשת התביעה, יש לשוכר 30 יום להגיב על ההאשמות נגדו. במהלך התקופה הזו, השוכר יכול לנסח מכתב להגנתו כדי להציג את הדברים מנקודת מבטו. לאחר הגשת המכתב (אם אכן מוגש מכתב כזה), בית המשפט יקבע מועד לדיון בתיק.

      במשפטי תביעה לפינוי מושכר ישנם שופטים שבוחנים את התיק ומנסים להגיע לפשרה שתהא מקובלת על שני הצדדיםדיון בבית משפט

      בעת דיון בבית המשפט, שני הצדדים יכולים לשטוח את טענותיהם. במשפטי תביעה לפינוי מושכר ישנם שופטים שבוחנים את התיק ומנסים לראות אם ניתן להגיע לפשרה שתהא מקובלת על שני הצדדים.

      במקרים שבהם לא ניתן להגיע להסכמה כזו, בית המשפט יפסוק בנושא. ישנם מקרים שבהם יהיה יותר מדיון אחד בתיק, מה שמאפשר לשני הצדדים לספק עדויות שתומכות בגרסה שלהם. במהלך הדיונים, השופטים יבחנו את התיק במלואו – כולל מסמכים וראיות שהוגשו על ידי התובע והנתבעים. לאחר הבדיקה הזו השופטים יחליטו – האם הדייר צריך לפנות את הנכס או לא.

      סיכום דברי התביעה

      לאחר קבלת ההחלטה בנושא, שני הצדדים יעודכנו על החלטת בית המשפט. בהליך פינוי מזורז, יש לנתבעים 15 יום לפנות את הנכס. למרות פסיקות חד-משמעיות בנושא, ישנם דיירים שבכל זאת מסרבים להתפנות מנכסים. אם זה קורה – יש לפתוח תיק בהוצאה לפועל. להוצאה לפועל יש את הסמכות לפעול באופן פיזי כדי לפנות דיירים שמסרבים להתפנות – סמכות שאין לבעלי דירות.

      כמה עולה תביעה לפינוי מושכר?

      למרבה הצער, בעלי דירות הם אלו שנושאים בתשלום על תביעות לפינוי דירה. נכון, בהליך מזורז ניתן להגיש תביעה נפרדת לתשלום על נזקים כספיים, אך עד שתשלום כזה אכן מתבצע – התובעים הם המשלמים. בהליכים כאלו חשוב להצטייד בעורך דין מקרקעין שיוכל לייצג אתכם מול בית המשפט. פגישת ייעוץ עם עורך דין תעלה כ-550 ₪. לעלות הזו יש להוסיף מחיר של שליחת מכתב התראה – כ-500 ₪. הסך הכללי של תביעה לפינוי מושכר הוא בין 5,000 ₪ ל-20,000 ₪ – כולל תשלומי בית משפט.

      פינוי דיירים שעברו על חוזים הוא לא תמיד פשוט. כדי לזרז את ההליכים, ניתן להגיש תביעה לפינוי מושכר בהליך מהיר. לפני שמתחילים עם תביעה כזו, חשוב להכיר את מהלכה וגם להתכונן מראש לעלויות גבוהות שחלות על התובעים ואולי לא יחזרו אליהם.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף