Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    פינוי שוכר בהליך מזורז מדירה מושכרת

    אי-תשלום שכר דירה וסירוב להתפנות מנכס ממיני סיבות הוא אתגר שאך אחד מאיתנו אינו רוצה להתמודד מולו. מה המאפיינים להליך? מתי ניתן להפעיל אותו? ועל התביעה בנושא, בכתבה שלפניכם.

    כאשר עולה הצורך לבצע פינוי שוכר על ידי עורך דין, בעלי דירות מפסידים לא רק כספים, אלא נאלצים להתמודד עם דיירים אשר מפרים חוזה חוקי. אם זה קורה, ניתן לנקוט בהליכים משפטיים נגד הדיירים הבעייתיים. פינוי שוכר בהליך מזורז מדירה מושכרת מהווה פתרון מהיר ויעיל עבור בעלי דירות רבים, וחשוב להכיר אותו מקרוב.

    תוכן עניינים

    מתי יש צורך להתחיל עם פינוי שוכר מזורז מדירה מושכרת?

    באופן רגיל, בעלי נכסים ודיירים נדרשים לעמוד בתנאי החוזה במלואם. כאשר דייר עומד בחובותיו, אין לבעל הנכס את הזכות לפנותו לפני תום תקופת השכירות (אלא אם צוין אחרת בחוזה). כאשר דיירים מפרים סעיפים מהחוזה, בעלי נכסים יכולים לבקש מהם לעזוב את הדירה על פי חוק.

    אי-תשלום שכר דירה וסירוב להתפנות מנכס בתום חוזה שכירות הם שני מקרים נפוצים להפרת חוזה. מלבדם, בעלי נכסים יכולים לדרוש פינוי נכס כאשר הדיירים גורמים לנזקים לנכס, משתמשים בו שלא לפי החוזה, או מפרים סעיפים מהחוזה.

    תביעה רגילה לפינוי נכס עלולה לארוך חודשים רבים, ולעתים אף יותר משנה. בתקופה הזו עלולים להיגרם נזקים לנכס, ובעלי דירות מפסידים לא מעט זמן וכסף. כדי לזרז את ההליכים ולדרוש צדק, יש אפשרות לנקוט בהליך משפטי מזורז לפינוי מדירה מושכרת.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הליך מזורז לפינוי שוכר – מאפיינים כלליים

      להליך מזורז לפינוי נכס יש יתרונות רבים הודות למאפיינים הייחודיים שלו:

      • הליך קצר – הליך מהיר לפינוי נכס נמשך זמן קצר יחסית, והוא יכול להסתיים תוך חודשיים בלבד ממועד הגשת התביעה.
      • הגנה על בעל הנכס – כדי למנוע נזקים נוספים לבעלי נכסים, החוק מגן עליהם. בהליך מזורז, השוכר (נתבע) אינו יכול להגיש תביעה כנגד. בנוסף, הנתבע אינו יכול להגיש הודעה לצד שלישי שבעצם מגלגלת את האחריות על אדם אחר. כלומר, התובע אינו יכול להפוך לנתבע, ולא ניתן להאריך את ההליך באמצעות הטלת האשמה על צד שלישי.

      הליך מהיר לפינוי נכס נמשך זמן קצר יחסית, והוא יכול להסתיים תוך חודשיים בלבד ממועד הגשת התביעההגשת התביעה ומהלך העניינים

      כמו בעניינים משפטים אחרים, גם פינוי שוכר בהליך מזורז מדירה מושכרת דורש עמידה במהלך עניינים מוסדר. מהלך התביעה במקרים הללו הוא כדלקמן:

      הגשת התביעה

      את התביעה נגד השוכר יש להגיש לבית משפט השלום במחוז שבו נמצא הנכס המושכר. התביעה צריכה לכלול מסמכים רלוונטיים שמוכיחים הפרת חוזה ואת פרטי התובע והנתבע. כלומר, חשוב לספק חוזה בכתב שנחתם על ידי שני הצדדים. כתב התביעה יוגש הן לבית המשפט והן לבעלי הדין – הנתבעים.

      הגשת כתב הגנה

      מרגע הגשת התביעה, יש לנתבע 30 יום להגיש כתב הגנה לבית המשפט. כתב ההגנה יכלול, בין יתר הדברים, את הפרטים והמסמכים הבאים:

      • תצהירי עדות של עדים
      • מסמכים משפטיים שמפריכים את טענות התובע (אם אכן קיימים מסמכים כאלו)
      • חוות דעת מומחה

      קביעת מועד דיון בתביעה

      מרגע הגשת כתב ההגנה, בית המשפט יקבע מועד לדיון בתיק. המועד ייקבע ללא יותר מ-30 יום מהמועד האחרון שבו הוגש כתב ההגנה האחרון בתיק. לאחר מכן, השוכר (נתבע) ובעל הדירה (התובע) יכולים להגיש את עיקרי טענותיהם בכתב, לצד רשימת אסמכתאות משפטיות, עד 14 יום לפני המועד שנקבע לדיון. היקף הדברים לא יעלה על 5 עמודים.

      דיון בבית משפט

      במקרים רבים, דיון בפינוי מזורז אורך יום אחד. במקרים אחרים, יש בסמכות בית המשפט לקבוע ימי דיונים נוספים כדי לסיים לחקור עדים בתביעה. במהלך הדיונים, בית המשפט ישמע את הטענות של שני הצדדים ועדים למקרה בעל-פה.

      מתן פסק דין

      בתום הדיונים, בית המשפט ייתן את פסק דינו במועד שלא יעלה על 14 יום מגמר הדיונים. במרבית המקרים, פסק הדין יהיה תמציתי. במקרים חריגים, בית המשפט יעניק טענות מנומקות להחלטתו.

      ביצוע פסק הדין

      אם בית המשפט קבע שהנתבע אכן צריך לפנות את הנכס, יש לבצע את פסק הדין במלואו. במקרים שבהם שוכרים עדיין מסרבים לפנות את הדירה, בעל הדירה יכול לפנות אל רשות האכיפה והגבייה (לשכות ההוצאה לפועל) כדי להוציא לפועל את פסק הדין.

      הפינוי יתבצע במועד שנקבע בפסק הדין. אם לא נקבע מועד שכזה, הפינוי יתבצע לאחר 15 יום מיום מתן פסק הדין, ולא לפני.

      חוזי שכירות נועדו להגן על שוכרים ובעלי נכסים כאחד. במקרים שבהם שוכרים מפרים את תנאי החוזה – יש בכוחם של בעלי דירות לדרוש את פינויים. כדי למנוע הליכים ממושכים והפסדים כבדים, ניתן לדרוש פינוי שוכר בהליך מזורז מדירה מושכרת ולשחרר את הנכס לשוכרים חדשים או כל מטרה אחרת.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף