Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    נוסח מכתב התראה לפינוי מושכר

    בעלי דירות לא פעם מוצאים את עצמם עם שוכר בעייתי. יש מקרים שבהם השוכר מסרב לשלם את שכר הדירה במועד שנקבע בחוזה השכירות. פעמים שהשוכר משלם את השכירות באופן חלקי בלבד. ולעיתים אף לא משלם כלל ומסרב לצאת מהדירה.

    במקרים מסוג זה פעמים רבות יבחר בעל הדירה לפעול לפינוי דייר. פינוי דייר סרבן נעשה בדרך כלל לאחר הגשת תביעה לפינוי מושכר לבית המשפט. במסגרת תביעה זו משיג בעל הדירה אישור משפטי בעל תוקף מחייב הדורש מהדייר להתפנות תוך זמן קצוב.

    תוכן עניינים

    לפי רוב, לפני הגשת התביעה מומלץ לשלוח קודם כל מכתב התראה לדייר המזהיר אותו מכוונת בעל הדירה לפנות להליכים משפטיים לצורך פינויו. באם בוחר הדייר שלא להתפנות על אף מכתב ההתראה שקיבל, מכתב זה ישמש כראייה משמעותית במסגרת תביעת הפינוי. המכתב יעיד על כך שבעל הדירה התובע עשה כל שביכולתו בכדי להזהיר את הדייר ולהוציאו מהדירה ללא התערבות של גורמי משפט ואכיפה.

    על כן חשיבות שליחת מכתב ההתראה מצד בעל הדירה היא גבוהה מאוד- בין אם המכתב יוביל את הדייר לפנות את הדירה ובין אם לא.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מטרת מכתב ההתראה

      מטרת מכתב ההתראה היא להבהיר לאותו הדייר שהוא אינו זכאי להחזיק עוד בדירה. המכתב אמור "לאותת" לדייר על כך שאין לו מנוס מלפנות את הדירה. שהרי הדבר אינו גחמה של בעל הדירה אלא מהווה הפרה של חוזה השכירות שנחתם בין השניים.

      מכתב ההתראה שנשלח לפני הגשת תביעה לפינוי מושכר הוא מכתב מטעמו של בעל הדירה שמיועד לשוכר שמסרב לבקשת הפינוי. המכתב מודיע לדייר ומתריע בפניו כי עליו לפנות את הדירה, זאת על מנת למנוע פנייה לבית המשפט שמטרתה קבלת פסק דין שיורה על פינוי הדירה מהדירה לאלתר.

      למעשה, המכתב מהווה אזהרה עבור הדייר על כך שהמשכיר עומד על הזכויות המגיעות לו כבעל נכס לדרוש את החזרת ההחזקה שלו בנכסו. זאת לאחר שאותו הדייר לא עמד בתנאים שנקבעו במסגרת החוזה.

      מה כולל מכתב ההתראה?

      על מכתב ההתראה לכלול פרטים עובדתיים מהותיים רבים ככל האפשר. כמו כן, על המכתב לפרט באופן בהיר ומדויק את העילה שבגינה דורש בעל הדירה מהדייר להתפנות ממנה בהקדם. על המכתב להיות מנוסח באופן חריף חד וברור ללא אלמנטים רגשיים .

      הסיבה לכך היא שמטרת המכתב היא להעביר את המסר הברור ששהותו של השוכר בדירה אינה רצויה יותר. כתיבה לא ברורה ואמוציונלית עלולה לגרור אי הבנה של מטרת המכתב ושל תוכנו מצד השוכר.

      על המכתב לפרט באופן בהיר ומדויק את העילה שבגינה דורש בעל הדירה מהדייר להתפנות ממנה בהקדםלמכתב אין מבנה אחיד או נוסח ספציפי, אך מקובל לציין בו את הנקודות הבאות:

      1. תאריך: ממוקם בצד השמאלי העליון של המכתב.
      2. פרטי בעל הדירה (השולח): מקובל לכלול גם כתובת שאליה ניתן יהיה לקבל מכתב תגובה במקרה הצורך.
      3. לכבוד: פרטי הדייר הסרבן (הנמען) כולל כתובת.
      4. הנדון: הנושא בגינו נשלח המכתב, על כותרת המכתב להיות מפורשת וברורה.
        לדוגמא: " דרישה לפינוי מיידי מהנכס הנמצא ברחוב ______ קומה______ דירה _____".

      תוכן המכתב יופיע בדרך כלל לאחר מכן ולפי רוב יהיה ממוספר ולפי הסדר הבא:

      1. עובדות המקרה: הצגת העובדות העיקריות באופן תמציתי.
      2. הסבר בהיר וחד של הבעיה הקיימת, מה לא תקין.
      3. הצגת הדרישות של בעל הדירה.
      4. הצהרת כוונות על נכונות להתחיל בהליכים משפטיים באם לא יקוימו הדרישות שהוצגו. חשוב לציין באופן מפורש מועד שבו אי מילוי הדרישה יגרור את התחלתם של אותם ההליכים- "הצבת אולטימטום". (למשל תוך חודש ימים).
      5. בסוף המכתב יופיעו שמו וחתימתו של בעל הנכס.

      *באם נשכרו שירותיו של עורך דין חשוב לדיין זאת כחלק מתוכן המכתב.

      מדוע מומלץ לשכור עורך דין לכתיבת מכתב התראה?

      היוועצות עם עורך דין פינוי שוכר לכתיבת המכתב היא בעלת חשיבות רבה. שהרי, לעיתים בעלי דירות אינם בקיאים בחוק ועלולים לוותר לדייר הסרבן ולהיעתר לבקשותיו, גם אם הן אינן הוגנות או חוקיות ובכך לא למצות את המגיע להם כבעלי הדירה באותן הנסיבות. שכירת שירותיו של עורך דין מקצועי תסייע בבחינת הנסיבות, חוזה ההשכרה וסעיפי החוק הרלוונטיים.

      עורך הדין ינמק בחריפות ובתקיפות את סיבת ההתראה ויחדד עבור אותו הדייר את משמעות סירובו להתפנות מבחינה חוקית ומשפטית. ככל שיבחר בעל הדירה להיעזר בעורך דין בניסוח מכתב ההתראה, המסר יועבר לדייר הסרבן באופן חד וברור יותר שאינו משתמע לשתי פנים. פנייה לעורך דין תזרז את תהליך הפינוי ואת החזרת הנכס לבעליו.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף