Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מדריך לפינוי דייר עקשן וסרבן

    חלק נכבד משוק הנדל"ן בישראל, מורכב מהשכרת נכסים. בין אם המדובר בהשכרה לצרכים עסקיים ובין אם מדובר בנכס למגורים, נאלצים משכירים רבים, להתמודד עם תופעה לא פשוטה, של פינוי דיירים סרבנים.

    הדייר הסרבן, אינו מוכן לפנות את הנכס, למרות כי על פי דין, הוא אינו זכאי לשהות בו. עבור משכיר, שנתקל בסיטואציה כזו, חשוב מאוד לדעת, מהן אפשרויות הפעולה כנגד השוכר.

    תוכן עניינים

    ניתן לחלק את שלבי הטיפול של פינוי דייר סרבן, לארבעה:

    ראשית, לפני נקיטת פעולות משפטיות, אשר כרוכות בעלות כספית למשכיר, כדאי לנסות ולפנות שוב אל השוכר ולדרוש ממנו לפנות את הנכס. ייתכן ושיחה רצינית, אשר תבהיר כי סירוב להתפנות, יוביל להגשת תביעה, תגרום לשוכר לפנות את הנכס.

    כאשר ניסיון זה נכשל, ישלח המשכיר אל השוכר, מכתב התראה לפני הגשת תביעה. רצוי לשלוח את המכתב באמצעות עורך דין פינוי שוכר, אשר יידע כיצד לנסח את המכתב בצורה משפטית נכונה.

    היה ואף לאחר מכתב ההתראה, ממשיך הדייר בסירובו, יגיש המשכיר תביעת פינוי דייר. הסעד היחיד בתביעה זו הוא צו פינוי, המחייב את השוכר לפנות את הנכס.

    קיבל בית המשפט את תביעת המשכיר, יורה על פינוי הדייר ולשם ביצועו של פסק הדין, יפנה המשכיר לקבלני הוצל"פ, אשר יפנו את הדייר הסרבן מהנכס.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      ניסיון הידברות עם השוכר

      אין ספק כי תופעת הדיירים הסרבנים גורמת למשכירים לעוגמת נפש רבה ולנזק כלכלי רב. שוכר המסרב לפנות נכס, הוא מפר חוק, אשר לרוב, אינו משלם שכר דירה למשכיר, אינו דואג לתשלום חשבונות הדירה ואינו עושה שימוש סביר בנכס.

      לרשות המשכירים, עומדת האפשרות להגיש תביעת פינוי דייר אך לפני הגשת תביעה, כדאי לנסות ולשוחח שוב עם השוכר, בניסיון לשכנעו לפנות את הנכס.

      היה וניסיון זה צלח, נחסך מהמשכיר, הצורך להגיש תביעת פינוי שוכר, כאשר אם גרם השוכר לנזקים בנכס, ידרוש ממנו פיצוי כספי עבורם. אם מסרב השוכר לפצות, יגיש המשכיר תביעה כספית נגד השוכר, בה ידרוש פיצוי כספי על כל הנזקים שגרם להם השוכר.

      במקרה שבו מדובר בדייר עקשן וסרבן, אשר אינו מוכן לפנות את הנכס, יש להתקדם אל השלב הבא.

      שליחת מכתב התראה

      תגובתם של שוכרים סרבנים המקבלים מכתב התראה, לפני הגשת תביעה, היא לרוב, אחת מאלו:

      1. פינוי הדירה: בתרחיש האידיאלי, מקבל השוכר את מכתב ההתראה ועוזב את הנכס. חלק נכבד מן המקרים של דיירים סרבנים עוזב את הנכס לאחר קבלת מכתב ההתראה, בעיקר כאשר הוא חתום על ידי עורך דין.

      לא פעם, מרשה לעצמו שוכר לנהוג בנכס כשלו, היות שהוא סבור כי המשכיר, לא יפעל נגדו באמצעים משפטיים. אולם, כאשר הוא מקבל מכתב התראה מעורך דין, הוא מבין כי המשכיר מתכוון להגיש תביעת פינוי דייר ולכן, מפנה את הנכס.

      2. אדישות מוחלטת: ישנם שוכרים חצופים וסרבנים במיוחד, אשר אינם מגיבים כלל למכתב ההתראה ובמקרה שלהם, רק ביצוע צו פינוי על ידי קבלני הוצאה לפועל, יוציאם מן הנכס.

      3. תגובה חמורה: במקרים קיצוניים במיוחד, מכתב ההתראה גורם לשוכר, להגיב בצורה חריפה כלפי המשכיר והיו מקרים בהם השוכר הטריד ואיים על המשכיר, בעודו מבהיר כי אין לו כל כוונה לפנות את הנכס. במקרים שכאלו, יש להגיש בדחיפות תביעת פינוי דייר לבית המשפט, על מנת שזו תדון בהקדם וניתן יהיה לפנות את הדייר.

      תביעת פינוי שוכר, נועדה להוות כלי בידי משכירים, המבקשים לקבל צו פינוי לשוכרים סרבניםפינוי דייר – הגשת תביעה

      תביעת פינוי שוכר, נועדה להוות כלי בידי משכירים, המבקשים לקבל צו פינוי לשוכרים סרבנים. כאשר כשלו ניסיון ההידברות עם השוכר ואף מכתב ההתראה לא הואיל, יש להגיש בהקדם, תביעת פינוי שוכר.

      הדיון בתביעות הללו מתקיים, לאחר 60 יום ממועד ההגשה ולעיתים, אף לפני כן. הוראות החוק, אינן מתירות לבית המשפט להתעכב בדיון בתביעות פינוי דייר, בשל הדחיפות לפנות את השוכר היושב בנכס שלא כדין.

      על המשכיר להגיש כתב תביעה תמציתי, המסביר את עובדות המקרה. יש לצרף לכתב תביעת פינוי דייר, את חוזה השכירות, את מכתב ההתראה וכל ראיה אחרת רלוונטית.

      אם סבר בית המשפט כי תביעתו של המשכיר, הוגשה בצדק, יוציא צו פינוי לשוכר, אותו ניתן יהיה לבצע לאלתר.

      בית המשפט לא פוסק בתביעות אלו, פיצוי כספי למשכיר, אף אם ברור כי השוכר גרם לנזקים. לשם קבלת פיצוי, על המשכיר להגיש תביעה כספית רגילה.

      יש לך שוכר בעייתי המסרב בעקשנות לצאת מן הנכס? יש פתרונות ולכן, אסור לוותר. יש לפעול בהקדם כנגד השוכר הסרבן ובעת הצורך, להגיש תביעת פינוי דייר.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף