Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    הגשת תצהיר בתביעה לפינוי מושכר

    חלק מהותי וחשוב בהגשת תביעה לפינוי שוכר מתמקדת בתצהיר המוגש על ידי התובע. באילו מקרים ניתן להגיש תביעה? כיצד היא מוגשת ולאיזו ערכאה משפטית? מה אפשרויות התביעה? כיצד תגישו את התצהיר המדויק והמפורט ביותר? כל השאלות וכל התשובות במאמר שלפניכם.

    תביעה לפינוי מושכר מוגשת לאחר ששוכר מפר את החוזה עליו חתם, אם זה מכיוון שלא שילם שכר דירה, או מכיוון שמסרב לפנות את הדירה. התביעה מהווה סעד חיוני וזריז לבעל הדירה, ויכולה לסייע לו תוך 60 יום לקבל פסק דין ולהוציא לפועל את הפינוי.

    תוכן עניינים

    באילו מקרים ניתן להגיש תביעה?

    1. הדייר מסרב לפנות את הדירה בסיום תקופת החוזה.
    2. הדייר לא משלם שכר דירה מזה תקופה.
    3. הדייר פגע בדירה ובמערכותיה.

    ישנם מקרים נוספים כגון גרימת מטרד לשכנים, אולם המקרים הנפוצים הם אלו שלעיל.

    מתי כדאי ומומלץ להגיש את התביעה?

    אם דייר מאחר בתשלום שכר הדירה במספר ימים, אין צורך למהר להגיש נגדו תביעה, הלא כן? מדובר ברוב המקרים בהתנהלות מתמשכת בה הדייר אינו משלם את שכר הדירה במועד או בכלל.

    כאשר מדובר במקרה בו הסתיימה תקופת השכירות בחוזה והדייר מסרב לפנות את הנכס, בהחלט כדאי ורצוי לפנות מיידית לעורך דין פינוי שוכר המומחה בתביעות מסוג זה, תביעות פינוי דייר סרבן, ולמסור לדייר מכתב התראה, כצעד ראשון בנקיטת הליכים.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      כיצד מוגשת התביעה ולאיזו ערכאה משפטית?

      התביעה מוגשת לבית משפט השלום במקום בו ממוקם הנכס. על פי הוראות פרק ט"ז לתקנות הסדר האזרחי, רשאי המשכיר, בעל הנכס, להגיש תביעה בהליך מזורז לפינוי השוכר, חשוב לציין כי תביעה בהליך מזורז תעסוק רק בפינוי הנכס, ולא בעניינים כספיים שעשויים להיות בין השוכר למשכיר. עוד חשוב להדגיש כי הליך מזורז לפינוי השוכר אינו חל על מי שמוגדר בחוק כדייר מוגן, או על מי שחוק הגנת הדייר חל עליו.

      מה המסמכים שיש להגיש בתביעה בהליך זריז?

      לפני שמוגשת התביעה, מומלץ לשלוח מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים, לשוכר, על מנת לעשות את מה שניתן כדי להימנע מהליך משפטי. במידה ולא נתקבלה תגובה מהשוכר, או שהוא עדיין מסרב לפנות את הנכס, הצעד הבא הוא הגשת התביעה.

      חשוב להבין ולהכין מראש את כל המסמכים, מכיוון שמדובר בהליך מהיר. כלומר, סעד שתפקידו להגן על המשכיר, בעל הנכס, ולסייע לו לפנות את השוכר בזריזות, בממוצע שנע בין 60-90 יום, וזהו בהחלט הליך זריז בכל הנוגע לקבלת פסק דין מבית המשפט. המסמכים שיש להכין ולהגיש עם כתב התביעה הם:

      • חוזה שכירות כתוב.
      • תעודה המוכיחה את בעלות הנכס.
      • העתקי התראות בכתב אשר נשלחו לשוכר.
      • תצהירי עדות ראשית של עדים.
      • חוות דעת מטעם מומחים (במידה ועולה הצורך).

      כאשר הסתיימה תקופת השכירות בחוזה והדייר מסרב לפנות את הנכס, כדאי ורצוי לפנות מיידית לעורך דין פינוי שוכר

      כיצד מתנהלת התביעה בפועל?

      לאחר שהוגשה תביעה לפינוי מושכר עם כל המסמכים החשובים, מרבית הליך התביעה יתבצע ברוב המקרים ביום דיונים אחד, אך יכול להיות מצב בו בית המשפט יקבע ימי דיונים נוספים. לאחר סיום הדיון או הדיונים יינתן פסק דין, לכל המאוחר תוך 14 יום מהדיון האחרון. פסק הדין מהווה את האסמכתא לפינוי השוכר בפועל. לאחר מתן פסק הדין, ההוצאה לפועל בעזרת המשטרה, תחל את הליך הפינוי בפועל, תחילה עם אזהרה לשוכר.

      האם ניתן לנתק מים וחשמל לשוכר?

      במקרים בהם בעלי דירות נתקלים בדיירים המסרבים לפנות את הנכס, עולה לא אחת הרעיון לנתק את אספקת המים והחשמל מהדירה, וכך לזרז את פינוי השוכר מהדירה. בית המשפט קבע כי בעל השירה אינו רשאי לנתק מיידית את אספקת המים והחשמל לדירה. חשוב לציין כי אם בעל הדירה עושה זאת, השוכר עשוי לתבוע אותו.

      חשיבות התצהיר בתביעה

      התצהיר הוא המהות והתמצית של התביעה וכולל את כל הפרטים מצד התובע, שנוגע למקרה. התצהיר הוא המסמך המרכזי אשר מסייע לשופט לקבל את כל התמונה, את כל הפרטים והנתונים, ולכן חשיבותו הרבה, בייחוד בהליך תביעה זריז. מדוע? כל עיכוב בגין פרטים לא מדויקים או חסרים, עשוי לעכב את התביעה ובכך לגרום נזק נוסף לבעל הנכס. על כן יש להתייעץ עם עורך דין מומחה לתביעות לפינוי שוכר, בכדי למצות את ההליך בזריזות ועד תום.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף