Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    פינוי שוכר הוצאה לפועל

    משכירי דירות רבים נתקלים בשוכרים, אשר למרות הבדיקות מוקדמות שערכו להם, מפרים את הסכם השכירות בצורות שונות: אינם משלמים דמי שכירות, אינם משלמים מיסים, מזיקים לרכוש המשכיר ועוד.

     

    בעבר, ההליך המשפטי לפינוי שוכר נמשך זמן רב, ככל הליך משפטי, וגרם לנזקים מתמשכים למשכירי הדירות שמצד אחד לא קיבלו דמי שכירות ומצד שני כל עוד לא בוצע פינוי שוכר, לא היו יכולים להשכיר את דירתם לאחר.

    תוכן עניינים

    המחוקק שהכיר בבעיה חמורה זו, יצר מסלול משפטי מיוחד ומהיר שמטרתו פינוי שוכר באופן מיידי ואם נדרש, פינוי שוכר באמצעות הוצאה לפועל וקבלני פינוי.

    האם משכיר רשאי לבצע פינוי שוכר ללא החלטת רשם הוצאה לפועל?

    משכירים רבים סבורים כי אם השוכר אינו משלם או מפר את הסכם השכירות בצורה גסה, הרי מה יותר טבעי ונכון להחליף את מנעול הדירה, לנתק את זרם המים והחשמל ולמנוע מהשוכר שימוש בנכס – כל זאת ללא פנייה להוצאה לפועל.

    המציאות המשפטית היא אחרת. משכיר הנוקט צעדים חד צדדיים לפינוי שוכר ללא הוצאה לפועל, חשוף לעבירה פלילית ולתביעה של השוכר כלפיו, למרות כל האבסורד שבדבר. המחוקק הגן על זכויותיו של השוכר שנכנס ברשות לנכס. למשכיר אין כל אפשרות לנקוט ביוזמה עצמית, גם אם קיבל פסק דין לטובתו, לגרום לפינוי שוכר בכוח או באמצעים אחרים, ללא הליך פתיחת תיק בהוצאה לפועל.

    הליכי פינוי שוכר באופן חוקי ובלעדי, הם כדלקמן:

    • הגשת תביעה לפינוי מושכר
    • קבלת פסק דין וצו פינוי שוכר
    • אם לא קוים הצו – פתיחת תיק הוצאה לפועל.
    • פינוי באמצעות קבלני פינוי בסיוע המשטרה

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      הגשת תביעה לפינוי מושכר

      השלב הראשון בדרך לפינוי שוכר, עוברת בבית המשפט. המשכיר מגיש תביעה ייחודית, "תביעה לפינוי מושכר" שנועדה ספציפית לטפל בבעיית פינוי שוכר בדרך המהירה ביותר.

      הליך תביעה לפינוי שוכר אורך כחודשיים. המשכיר מגיש כתב תביעה ומצרף אליו תצהירי עדות, הסכם שכירות, אסמכתאות וכל מסמך רלוונטי אחר. הנתבע מצידו, מגיש כתב הגנה בתוך 30 יום ומפרט את טענותיו.

      הוא אינו רשאי להגיש תביעה שכנגד ואינו רשאי לזמן צדדי ג'. אם בית המשפט מקבל את עמדת התובע המשכיר, הוא מוציא צו לפינוי שוכר (עדיין ללא פנייה להוצאה לפועל). הצו מורה על פינוי מיידי של הדירה. לא כל השוכרים מקבלים עליהם את הדין, ולכן ההליך אינו מסתיים לאחר קבלת צו פינוי שוכר.

      אם בית המשפט מקבל את עמדת התובע המשכיר, הוא מוציא צו לפינוי שוכר. הצו מורה על פינוי מיידי של הדירהפנייה להוצאה לפועל לשם ביצוע פינוי שוכר

      השלב הבא לאחר קבלת פסק דין בתביעת פינוי שוכר וקבלת צו פינוי, הוא פתיחת תיק בהוצאה לפועל (טופס 505 – נקיטת הליכים, פינוי/עשיית מעשה/הוספת צו עשה). פתיחת תיק בהוצאה לפועל מתבצעת לאחר שעברו חמישה עשר יום ממועד מתן פסק הדין או ממועד ההמצאה, אם נדרשה כזו.

      לאחר פתיחת התיק בהוצאה לפועל, נשלחת לשוכר, החייב בתיק הוצאה לפועל, אזהרה המודיעה לו על פתיחת תיק הוצאה לפועל נגדו כולל הודעת פינוי שוכר. תקופת האזהרה אורכת עשרים יום שבהן יכול השוכר להתפנות מרצונו ללא פינוי כפוי.

      אם גם בסיומה של תקופת האזהרה הדייר לא התפנה מהנכס המושכר, מגיש המשכיר בקשה לפינוי שוכר, טופס מס' 500, לרשם הוצאה לפועל. המשכיר חייב לציין בבקשתו מיהו הגורם שמבצע בפועל את הפינוי. אם קיימים מספר שוכרים בנכס, יש להגיש בקשת פינוי שוכר עבור כל אחד מהם. לבקשת פינוי שוכר יש לצרף עותק מפסק הדין הכולל החלטה על פינוי שוכר ואישור מסירה של הודעת הפינוי.

      בקשת הפינוי מובאת בפני רשם הוצאה לפועל אשר מחליט תוך 45 יום האם לקבל את בקשת הפינוי אם לאו. אם החליט לקבל את בקשת הפינוי, הוא יבוצע בתוך 14 יום לאחר מתן הצו בידי רשם הוצאה לפועל.

      אקט הפינוי עצמו מתבצע באמצעות קבלני הוצאה לפועל המגיעים אל הנכס המושכר עם אנשי מקצוע מתאימים כמו פורץ מנעולים, משאיות הובלה ועוד. אם נדרש, נלווית למעשה הפינוי, גם נוכחות משטרתית. קבלן הפינוי נכנס לדירה, אם באמצעות פריצת המנעולים ואם באמצעים שקטים יותר, ומפנה את השוכר על כל חפציו. אם נוכחים בדירה גם ילדים קטנים, יתלוו לפינוי גורמי רווחה מתאימים מהרשות המקומית.

      בכל מקרה שבו נגרם נזק לדירה או למתקניה עקב מעשה פינוי שוכר, רשאי המשכיר להגיש תביעה כנגד השוכר לפיצוי על הנזקים שנגרמו לנכס, וזו תידון בהליך נפרד ורגיל.

      ולסיכום: בעיית שוכרים המפרים הסכמים ואינם מתפנים מהנכס המושכר, קיבלה את התייחסות המחוקק בכך שיצר מסלול מהיר לפינוי שוכר באמצעות הוצאה לפועל. מאחר שאין דרך חוקית למשכיר לנקוט בפעולה חד צדדית כלשהי, המסלול מתחיל בהגשת תביעה לפינוי מושכר, קבלת פסק דין, קבלת צו פינוי שוכר ומשלוח אזהרה לחייב. היה ולא התפנה, פותח המשכיר תיק הוצאה לפועל לאחר 15 יום ממתן פסק הדין. אזהרה נשלחת לחייב ובסיומה, מגיש המשכיר בקשה לרשם הוצאה לפועל, לפינוי שוכר.

      הפינוי מבוצע בתוך 14 יום לאחר מתן הצו ומנוהל באמצעות קבלני פינוי הפורצים לנכס בכוח, אם נדרש, ומפנים את השוכר, משפחתו ומיטלטליו.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף