Law4youth_MainPic פינוי שוכר
Law4youth_MainPic פינוי שוכר
פנייה לייעוץ אישי



    פרטי יצירת קשר:

    רח' מוטה גור 9,
    פארק אולימפיה בנין B, קומה 4,
    פתח תקווה

    טלפון: 077-9975206

    מדיניות הפרטיות

    הצהרת נגישות

    מידע חשוב נוסף

    מכתב התראה חריף – שלב א' בפינוי שוכרים בעייתיים

    השכרת נכסים בישראל מהווה חלק משמעותי משוק הנדל"ן בארץ. למרבה הצער, ישנם לא מעט בעלי נכסים שמתמודדים עם דיירים סרבנים שלא מוכנים לפנות נכסים.

    פינוי של דייר סרבן, אשר הפר חוזה שכירות, אפשרית הודות לתביעה לפינוי מושכר. אם גם אתם מתמודדים עם דייר שאינו זכאי לשהות בנכס שלכם, תוכלו לשלוח לו מכתב התראה חריף, ואפילו להמשיך לתביעה בבית משפט.

    תוכן עניינים

    מה ניתן לעשות עם דייר סרבן?

    חוזה שכירות נועד להגן לא רק על שוכרים, אלא גם על בעלי נכסים. חוזה שנחתם על ידי שני הצדדים מפרט בתוכו את התנאים תחתם יכולים דיירים לשהות בנכס. אם הדיירים מפרים את החוזה, או מסרבים להתפנות בתום החוזה – ניתן לבקש מהם להתפנות.

    הצעד הראשון שמומלץ לנקוט בו הוא הדברות עם הדיירים. לפני שאתם מגישים תביעה, שתעלה לכם כמה אלפי שקלים, מומלץ לנסות לדבר עם הדיירים. נסו לשכנע את הדיירים לפנות את הנכס שלכם. אם הצלחתם, חסכתם לעצמם זמן, עוגמת נפש, וגם לא מעט כסף. אם ניסיונות ההדברות לא עובדים – ניתן להתחיל בהליך תביעה נגד הדיירים. השלב הראשון הוא שליחת מכתב התראה לפינוי מושכר.

      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

      מכתב התראה חריף לפינוי מושכר

      הגשת תביעה נגד שוכרים היא מוצא אחרון כאשר ניסיונות ההדברות נכשלים. לפני הגשת התביעה, מומלץ לנקוט בפעולה נוספת, והיא הגשת מכתב התראה. מכתב התראה נועד לבשר לדיירים שיינקטו נגדם הליכים משפטיים אם הם ימשיכו לסרב לפנות את הנכס. המטרה של מכתבים כאלו הוא להתריע ולהרתיע נגד הליכים משפטיים.

      מכתב התראה חריף הוא מכתב שמודיע, באופן שלא משתמע לשני פנים, שאין מנוס מהליך משפטי. ניתן להגיש מכתב שכזה באופן עצמאי ובפורמט המקובל. אולם, ההמלצה היא להיעזר בעורך דין פינוי מושכר מקרקעין שינסח את המכתב עבורכם. עורכי דין מקצועיים יכולים לנסח מכתבים באופן שמעודד פעולה, ובאופן שנתמך בפסיקה ובחוק.

      מכתב התראה חריף כולל בתוכו את נסיבות המקרה, וכן אזהרה על נקיטת הליכים משפטיים נגד השוכר. אם השוכר לא יפעל לפי המכתב – הוא ייאלץ לעמוד בפני בית המשפט ולשלם שכר טרחה לעורך דין כדי שיגן עליו.

      התוצאות של מכתב התראה

      התוצאה הרצויה של מכתב התראה לפינוי מושכר היא פינוי הנכס. עמידה בפני הוצאות בית משפט והליכים משפטיים מספיקה כדי להתריע דיירים סרבנים. אולם, התרחיש האידאלי הזה לא מתקיים תמיד. יש לא מעט מקרים שבהם דיירים ממשיכים לסרב להתפנות מנכס שהושכר להם.

      אם זה קורה – מומלץ להגיש תביעה נגד הדיירים. הליך תביעה רגיל לפינוי מושכר עלול לארוך שנה, ואף יותר. אולם, ישנו הליך מזורז לפינוי מושכר שמביא לתוצאות תוך שלושה עד שישה חודשים. מדובר בהליך שבעלי נכסים רבים בוחרים בו כדי שיוכלו לפנות דיירים סרבנים כמה שיותר מהר.

      הליך מזורז לפינוי מושכר מתחיל בהגשת תביעה לבית משפט השלום במחוז שבו נמצא הנכסהליך התביעה לפינוי מושכר

      הליך מזורז לפינוי מושכר מתחיל בהגשת תביעה לבית משפט השלום במחוז שבו נמצא הנכס. בנוסף, התובע צריך ליידע את הנתבע על הגשת התביעה, ולהמציא לו עותק של התביעה. מדוע? כדי לתת לנתבע זמן לנסח מכתב הגנה. מכתב כזה יש להגיש תוך 30 יום מרגע פתיחת תיק התביעה בבית המשפט.

      תיק התביעה עובר לבית המשפט, ואחרי הגשתו, נקבע מועד לדיון. במקרים רבים דיון בדבר פינוי מושכר אורך יום אחד בלבד. אולם, ישנם מקרים שבהם נקבעים מספר דיונים. במהלך הדיונים האלו, שני הצדדים יכולים לשטוח את טענותיהם ולהוכיח את צדקתם באמצעות ראיות ועדויות שתומכות בגרסתם.

      כאשר יש בידי השופטים את כל המידע הנחוץ בתיק, הם יתנו את פסיקתם. אם השופטים הכריעו לטובתו של בעל הנכס – הדיירים הסרבנים צריכים לפנות את המושכר תוך 15 יום מרגע קבלת ההודעה. אם הדיירים בכל זאת נתקלים בסירוב, יש להם את הזכות לפתוח תיק בהוצאה לפועל נגד הסרבנים.

      כאמור, הליך מהסוג הזה נמשך חצי שנה לכל היותר, ולכן בעלי נכסים מעדיפים אותו על פני הליך רגיל. אולם, בתביעות מזורזות לא ניתן לדרוש פיצויים על הפסדים כספיים. אם אכן יש הפסדים כאלו, יש להגיש נגד הדיירים תביעה נפרדת ודרישה לתשלום.

      כך או כך, כל תביעה או אזהרה בתביעה צריכה להתחיל במכתב התראה חריף. זה השלב הראשון בפינוי דיירים עיקשים, והתקווה היא שלא יהיה צורך להמשיך מעבר למכתב הזה.

      *התוכן של אתר פינוי שוכר Law4youth לא מהווה תחליף לייעוץ משפטי, העושה שימוש באמור עושה זאת על אחריותו האישית.

      לייעוץ ראשוני חייג 077-9975206 (זמינות 24 שעות)
      פנייה לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

        מידע חשוב נוסף